שומרים על הגזרה: 5 רעיונות לקינוחים בריאים למתאמנים!

האם אתם מתעמלים המשתוקקים לקינוח טעים מבלי להתפשר על אורח החיים הבריא שלכם? דאגנו לכם לחמישה רעיונות מפתים לקינוחים שיגרו את בלוטות הטעם שלכם וימלאו את הגוף שלכם באנרגיה. כל אחד מהפינוקים מעוררי התיאבון במאמר נועד לספק איזון מושלם בין טעם ופינוק לאחר אימון. התכוננו לגלות את העולם המענג של קינוחים נטולי רגשות אשם וגלו שלהישאר בכושר לא אומר להיפרד ממתוקים. המשיכו לקרוא.

פרפה יוגורט: שכבות קרמיות של כל טוב

שכבות של יוגורט יווני דל שומן עם פירות יער טריים, כגון תותים, אוכמניות או פטל, בכוס או בקערה שקופה. מפזרים חופן קטן של גרנולה או אגוזים מרוסקים לתוספת פריכות ומרקם. סיום, זלפו מעל מעט דבש או סילאן למגע של מתיקות טבעית. השילוב של יוגורט עתיר חלבון, פירות יער עשירים בנוגדי חמצון וגרנולה או אגוזים עתירי סיבים הופך את הפרפה הזה לפינוק מושלם לאחר אימון.

קרם בננה: אושר קפוא עם טוויסט טרופי

לקבלת מרקם קרמי של בננה קלפו ופרסו בננות בשלות, ואז הקפיאו אותן. לאחר ההקפאה, ערבבו את הבננות במעבד מזון עד לקבלת מרקם חלק וקרמי. ניתן להוסיף מעט חלב שקדים או חלב קוקוס כדי להשיג את הסמיכות הרצויה. לקבלת פרץ נוסף של טעם, ערבבו כף חמאת בוטנים טבעית או מעט אבקת קקאו לא ממותקת. התוצאה? פינוק קטיפתי ונטול רגשות אשם שיעביר אתכם לגן עדן טרופי.

פודינג זרעי צ'יה: מעדן עשיר בחומרים מזינים

זרעי צ'יה הם אולי קטנים, אבל הם מכילים כמות אדירה של חומרים מזינים. להכנת פודינג זרעי צ'יה, ערבבו זרעי צ'יה עם חלב לבחירתכם, כמו חלב שקדים, קוקוס או שיבולת שועל, בצנצנת זכוכית. מערבבים היטב ומכניסים למקרר למשך לילה כדי לאפשר לזרעי הצ'יה לספוג את הנוזלים וליצור מרקם דמוי פודינג. למחרת, הוסיפו חופן שקדים חתוכים או פירות יער טריים לתוספת פריכות וטעם. פודינג זרעי צ'יה הוא לא רק קינוח טעים, אלא גם מקור נהדר לסיבים, חומצות שומן אומגה-3 ונוגדי חמצון.

 

פריכיות תפוחים אפויות: שלמות חמה ומתובלת

לקינוח טעים ובריא, נסו פריכיות תפוחים אפויות. פורסים תפוח בינוני לפרוסות דקות ואחידות ומסדרים אותן על תבנית מרופדת בנייר אפייה. מפזרים את פרוסות התפוחים עם קמצוץ קינמון וזילוף דבש או סירופ מייפל. אופים אותן בתנור שחומם מראש ל-175 מעלות במשך כ-15-20 דקות, או עד שהם הופכים פריכים וזהובים. תיהנו מצ'יפס התפוחים החמים והמתובלים האלה בפני עצמם או שלבו אותם עם יוגורט יווני לשילוב מענג של מרקמים.

סלסילת פירות טריים: פרץ של בריאות וצבע 

סלסילת פירות טריים היא לא רק מושכת מבחינה ויזואלית, אלא גם דרך נהדרת לתדלק את הגוף אחרי אימון. ערבבו בננה, תפוח, תות, מלון, אבטיח, ענבים, קיווי ועוד מבחר של פירות צבעוניים. שלבו טעמים מתוקים וחמוצים יחד. אתם יכולים להוסיף מעט פירות יבשים כמו חמוציות וצימוקים. קינוח טעים זה יחדש את רמות האנרגיה שלכם ויספק חומרים מזינים חיוניים לתמיכה ביעדי הכושר שלכם.

טיפים:

  • העדיפו ממתיקים טבעיים כמו דבש, סירופ מייפל או תמרים במקום סוכר מזוקק כדי לשמור על הקינוחים שלכם בריאים יותר.
  • התנסו בשילובים שונים של פירות, אגוזים וזרעים כדי להוסיף גיוון ולמקסם את היתרונות התזונתיים.
  • שימו לב לגודל המנות כדי להימנע מפינוק יתר, שכן אפילו מקינוחים בריאים יש ליהנות במתינות.
  • שלבו עשבי תיבול ותבלינים כמו קינמון, אגוז מוסקט או תמצית וניל כדי לשפר את טעמי הקינוחים שלכם מבלי להוסיף קלוריות נוספות.
  • הקפידו על שתייה מרובה של מים לצד הקינוחים הבריאים שלכם כדי לקדם את הרווחה הכללית ולסייע לעיכול.

לסיכום

שמירה על אורח חיים בריא לא מחייבת הימנעות מקינוחים במיוחד כשמדובר בקינוחים בריאים. עם חמשת הרעיונות לקינוחים המפתים שחלקנו, תוכלו לספק את הצורך שלכם למתוק מבלי להרוס את שגרת האימונים שלכם. מהשכבות הקרמיות של פרפה יוגורט ועד לפרץ המרענן של סלסילת פירות טריים, הקינוחים האלה מציעים שילוב מענג של טעם, מרקם והזנה. על ידי שילוב מרכיבים טבעיים, התנסות בטעמים ומודעות לגודל המנות, תוכלו ליהנות מהפינוקים נטולי האשמה האלה מבלי לפגוע ביעדי הכושר שלכם. זכרו, קינוח יכול להיות גם מפנק וגם מזין כאשר צורכים אותו בצורה מאוזנת.

 

המידע באתר הוא לא חוות דעת רפואית או המלצה רפואית מכל סוג שהוא, כדי לקבל את הטיפול המדויק לצורך הטיפול בבעיה יש לפנות לרופא ו/או למומחה בלבד.

שאלות? אנחנו כאן לענות

מאמרים נוספים באותו נושא

נגישות