תכנית התאוששות מאסון ונושא ההתאוששות ממקרי חירום בכלל, הם דברים שמנהלי מוסדות שונים שומעים עליהם לא פעם. מול נטל התפעול השוטף של גופים כאלה, זהו מסוג הנושאים שעלולים ליפול בין הכיסאות ולא לזכות לתשומת לב מספקת. אך עבור מרכזים רפואיים ובוודאי מרכזים גדולים, טיפול בלתי מספק בנושא זה עלול להיות שגיאה חמורה. מצד שני, הקדשת די תשומת לב ומשאבים לכך והסתייעות בשירותי עזר מתאימים, יוכלו לספק תועלות משמעותיות. אם נתמקד בהיבט אחד של פעילות מרכזים אלה – אתר האינטרנט שלהם, מדוע דווקא האתר חייב להיות מוגן באמצעות תוכנית התאוששות מאסון?
חייבים להמשיך לתפקד
מרכז רפואי גדול הוא מרכז של פעילות אינטנסיבית רבה וחיונית. גוף כזה לא יכול להרשות לעצמו שיבושים משמעותיים בפעילות. בהתאם לכך, יש עבור מרכזים רפואיים נהלים, תרגולות וכלי עזר אשר מבטיחים התמודדות יעילה עם מקרי כשל מסוגים שונים. הדבר מתבטא בין השאר ביישום שירות DRP, אשר מסייע לממש זאת באופן מסודר ושיטתי. כמובן התפקוד במצבי חירום יהיה אופטימלי אם נערכים אליו מראש. מצב של משבר איננו הזמן המתאים לתכנן אופן תגובה מתאים או לבצע ניסיונות. צריכים להיות נהלים ומנגנונים קיימים ובדוקים, כתשתית לכך. מעבר להם, מיישמים חשיבה ומציאת פתרונות מיוחדים בהתאם לכל מצב משבר ספציפי, אך הבסיס חייב להיות פתרון קיים, אמין וחזק.

האתגר המיוחד שמציבים אתרים
בלב פעילותם של מרכזים רפואיים נמצא הצוות המקצועי. ברור שהחיוני ביותר הוא שצוות זה יוכל לתפקד באופן תקין ורצוף. אך הצוותים אינם פועלים בחלל ריק. הם חייבים תשתיות שונות בכדי לבצע את עבודתם החשובה. בכלל זה, למחשוב ישנו תפקיד מרכזי. אם מדובר על אתר של מרכז רפואי, הוא עשוי להיות אתר לשימוש פנימי בלבד או אתר שפונה לציבור הרחב. בכל מקרה, יש להבטיח שהאתר זמין באופן רצוף ונטען בכל עמודיו במהירות סבירה. כל התשתיות שמאחוריו, כגון בסיסי נתונים שבהם הוא משתמש, חייבים להיות תקינים וזמינים. מדובר על חלק ספציפי ומיוחד בתשתיות המחשוב של המרכז הרפואי. בהתאם, יש עבורו פתרונות ייעודיים. מנקודת מבט רחבה, מרכז רפואי גדול מציב אתגר של הבטחת פעילות רציפה, של אוסף גדול של פעילויות משנה. אתר המרכז הרפואי עומד במרכז כמה פעילויות משנה כאלה והוא בהחלט ניתן להגנה יעילה מאוד מבחינת התאוששות מאסון. אם להמשיך את נקודת המבט הרחבה, נזכיר שהתאוששות מאסון היא בעצמה חלק מהתמונה הגדולה, של הבטחת מה שנקרא המשכיות עסקית. יש להבטיח במרכזים רפואיים המשכיות עסקית והדבר נעשה בדרכים שונות. מה זמין לשם כך, ספציפית לגבי התאוששות מאסון באתרים?
מה מציעה GNS?
חברת GNS מציעה שירות DRP (או Disaster Recovery Plan), שאלה חלק מיתרונותיו:
- שחזור מהיר ומאובטח.
- פעילות בכל מצב – גם אם השרתים הפיזיים שלכם נפגעו באופן מלא.
- זמני התאוששות מינימאליים.
- תשלום רק בהתאם למשאבים שצורכים.
- התאמה לדרישותיכם – כולל RPO או Recovery Point Objectives (הגדרת מרווחי הזמן בין גיבוי לגיבוי) ו-RTO או Recovery Time Objectives (הגדרת זמן התאוששות מבוקש, עבור כל תהליך עסקי ספציפי).
- אפשרויות פעולה שונות לבחירתכם – תוכלו לבחור לקבל גיבוי ושחזור בלבד או רפליקציה רציפה עם אפשירות של שחזור לשרתים וירטואליים במהירות בזמן אמת או שירות של מעבר אוטומטי לשרת חלופי בזמן כשל.
- תאימות לתקנים – השירות תואם לתקן תקן ISO-27001 ול-GDPR.
לסיכום
הבטיחו שאתר המרכז הרפואי שלכם מתפקד באופן מיטבי וללא שיבושים. ישמו פתרון DRP ומוטב לעשות זאת, בעזרת ספק איכותי ומוביל.